“Bybilleder” skaber debat
Som fotograf er det noget helt særligt at fange øjeblikke, der både fortæller historier og skaber følelser. For nylig fik jeg mulighed for et samarbejde med et en klinik, der specialiserer sig i plastikkirurgi og injektionsbehandlinger.
Projektets mål var at fremstille en række smagfulde billeder af kvinder i undertøj, som både fremstår naturlig og selvsikker til brug i markedsføringsøjemed – på hjemmeside, sociale medier, digitale reklamer og i bybilledet på bl.a. en række busser. En spændende udfordring, man ikke kan sige nej til!
Det er en spændende proces at balancere æstetik og professionalisme, samtidig med at vi ønskede at formidle en positiv fortælling om kropslig forandring og selvværd.
Billederne har prydet Metroen i København og adskillige busser i hovedstadsområdet.
Med kampagnens budskab – “Nye Bryster?” – har den også sat gang i debatten om, hvordan kosmetiske behandlinger præsenteres i det offentlige rum. Uanset hvordan man anskuer det, er vi lykkedes med – på en sober og naturlig måde – at skabe fokus. Og det er selvfølgelig fascinerende at se, hvordan billeder igen og igen kan sætte emner på dagsordenen og skabe samtaler.
Målet var altid en visuel fortælling, der både informerer og inspirerer – uden at gå på kompromis med kvaliteten eller den etiske overvejelse. Derfor er der naturligvis reflekteret over de æstetiske valg og om hvordan de modtages og tolkes.
Har du set reklamen i det offentlige rum, vil jeg selvfølgelig meget gerne høre om din oplevelse. 🙂
Har du et brand eller et produkt, som skal ud over rampen, så er jeg altid interesseret i at høre mere og tage en snak om mulighederne.

Læg en kommentar